W11 i Detektywi

Temat: Astra 3 1,7dti
Witam Pany,
ojczulek zakupił sobie asterkę jak w temacie, rok 03'
Wszystko gra w tym aucie ale podejrzany jest jeden temat, po odpaleniu silnika na zimno stosunkowo długo świeci się kontrolka ciśnienia oleju, mówię stosunkowo bo np w mojej fordzinie kontrolka pali się krócej mimo że auto ma więcej przejechane i w ogóle staroć większy.
Teraz pytanie: Czy w tym modelu tak po prostu się dzieje czy też wartało by się przyjrzeć temu bliżej?? (sprawdzić ciśnienie oleju)

Miska w tym modelu jest taka jakaś dziwna, tzn nie pokrywa się z całością silnika, żeby dobrać się od spodu trzeba by było wykręcić jeszcze taką aluminiową osłonę tyle że ona wchodzi tam jak by w skrzynię, czy nie okaże się tak że będzie trzeba odkręcić skrzynię? (ale to była by już głupota co?)

Źródło: umserwis.fora.pl/a/a,3227.html



Temat: no fochoffcy co sądzita
Astra tania w eskploatacji hmmmm,ciekawe:
-spalanie(ile wazy z 1100kg)
-rozmiar opon(byly 13 czy zaczyna sie do 14?)
-ubezpieczenie OC
-plyny ekspolatacyjne jak olej silnikowy,plyn do chlodnicy(pomijajac marke troche tego wchodzi)


Mysalem ze tanie to Corsa o Agilli nie wspomijajac
Źródło: zapasowe.fora.pl/a/a,9565.html


Temat: Żywotność 4.7 h.o wg 2002r Lipa i nic więcej
I tutaj się z moim przedmówcą zgadzam. Słusznie postawione pytania. Kupiłem dla zonki Opla Astre z 2007 i jestem u mechnixa bo wymienic rozrząd chciałem bo 97 tysiaków mówię trzeba wymienić. Gość same ople robi. Mówi tak 2007 no to ze 300 tysiaków będzie miał. Bo teraz proszę pana samochody służbowe są w modzie nie tam jakieś bite a te gdzie kierowcy się zmieniają nie wyłączając silnika. Nawet przebieg z wtrysków zmieniaja( nie wiem o co chodzi) No tak a książki serwisowe - i tyle przypowieści tego autora. W kwesti książek. Miałem do 2008r 4.7 i na allegro znalazłem gostka co miał oryginalne instrukcje. A gostek pyta czy nie trzba książki serwisowej wypełnia wg życzenia. serwisowany kraj lub cała europa + Kanada i Usa. Ameryka 100zł Europa 150, Polska 200zł. Wpisuje nawet naprawy powypadkowe. Jak zapytałem a jak zadzwonię do serwisu. Proszę Pana czy Pan mnie ma za amatora z giełdy - zapytał. Ja na to że to niemożliwe a on mówi do Pentagonu hakerzy wchodzą a sewrisu nie załatwią i stwierdził,że nie jestem zainteresowany to dozoba. Dlatego od tamtego czasu nie patrzę już na przebiegi kilometrów chyba,że w kwestii wymiany oleju. Ponadto kto sprzedaje auto w super stanie jak piszą - IGŁA. Kto poprostu nikt. Jak mam coś robić to sprzedaję. Uderzmy się w piersi kiedy sprzedajemy swoje auta?
Źródło: jeep.org.pl/forum/viewtopic.php?t=38036


Temat: (DTI) Cisnienie oleju - PILNE!

zasada jest,by nie wlewać oleju "niższego" niż by

Ostatni najbardziej prawdopodobny olej to MOTUL 10w40


Przed jakąkolwiek decyzją należy pomierzyć manometrem ciśnienie oleju, aby wykluczyć wadliwą elektronikę,


tak trzeba zrobić. Miałem kiedyś identyczną usterke w Astrze F. Zmierzyłem ciśnienie zegarem i okazało się że to czujnik.

Wstepnie wykluczam elektronikę - czujnik - bo kontrolka nie dziala 0-1 tylko np. na wolnych obrotach mruga, zazy się. Zreszta na zimnym oleju wszystko jest ok, gaśnie po ułamlku sekundy po odpaleniu. Gasnie tez przy rozgrzanym oleju po przekroczeniu 1000obr.


ona jest tuż pod filtrem oleju - a jak sam wiesz, niżej niż do filtra juz nie dojdziesz, bez wyciagania chłodnic. ja mialem w cienkim taki objaw jak pompa olejowa była na skraju upadku.

Namierzylem ja. Od spodu nie da rady podejsc? Tylko od gory? Proszze cie z ta pompa - padla tak z dnia na dzien - toz to proste jak budowa cepa, co ma sie tam zepsuc

A te zawory o ktrych wspomnialem - jest to jakis trop? dojde do nich bez rozbebeszania polowy silnika?

Co z tym parowaniem oleju - normalne to przy jego roboczej tem. czy paruje jak jest b.gorocy - nie mam jak pomierzyc jego tem. - czujnik termom. nie wchodzi w kanal bagnetu olejowego Z tym manometrem na tej dziczy tez bedzie kiepsko.

Jak ew. mozna sprawdzic czujnik ciś. oleju w takich warunkach? JAkies oporności, przewodnosci, cokolwiek?

DZIĘKI!!!
Źródło: zafiraklub.pl/forum/viewtopic.php?t=2531


Temat: OPEL ASTRA II 1.7 DTI NJOY
kup normalny w plastiku ale nie oszczędzaj na oleju. Silniki dieslowskie są bardzo czułe na olej i jeśli chcesz żeby silniczek Twojej Astry jeszcze służył wiele tysięcy kilometrów to nie oszczędzaj na oleju Szczerze to nie wiem ile się wlewa oleju do silnika ponieważ mam Astrę na gwarancji jeszcze i wymieniają mi olej na przeglądach obowiązkowych ale mogę sprawdzić dla Ciebie ile tam wchodzi oleju O ile pamiętam to koło 5 l się wlewa ale nie jestem pewien w 100%.
Źródło: astraklub.pl/viewtopic.php?t=10434


Temat: złe obroty silnik 1,4NZ 8V błąd 44
Witam!

Mój problem polega na nierównych obrotach silnika na biegu jałowym.Chwilami dostaje dziwnych wibracji, zdarza sie ze po chwili gaśnie.Z odpaleniem raczej nie ma problemu.Przy nagłym wciśnięciu pedału gazu silnik sie dławi i dopiero po chwili wchodzi na wysokie obroty.

Sprawdziłem silnik krokowy:podstawiłem od brata astry tylko że od 1,6 ale zachowywał sie tak samo.
Aparat zapłonowy sprawdzałem i wizualnie jest ok:brat niestety miał elektroniczny bo bym tez podstawił.
Czujnik położenia wału korbowego mam w najprostrzej wersji:wizualnie ok
Świece nowe dziś wstawiłem.
Po zrobieniu zwarcia na złączu diagnostycznym wykazało błąd 44 - Sonda lambda uboga mieszanka.Sonda raczej jest ok bo była niedawno wymieniana mam na niej przejechane zaledwie 7 tyś.
Uszczelke pod głowicą wymieniałem przy ostatniej wymianie oleju, na niej przejechałem ok 7 tys km i wizualnie jest ok.
Zapchany filtr powietrza odpada bo miałem całkowicie zdjętą osłone od wtrysku i zachowywał sie tak samo.

Co moge jeszcze sprawdzic?Co szukać przy błędzie 44
Źródło: astraklub.pl/viewtopic.php?t=2390


Temat: Wakum pompa 1.7DTL
Góral 2007, Jeżeli chodzi o samą pompe to niestety ale ten wodzik wchodzi w takie wytłoczenie i tam uszczelka musiała powiedzieć pa pa. Raczej pompa do wymiany... chyba ze masz możliwosć jej rozłożenia i regeneracji w jakiś sposób...

Rysiu84, co ci cieknie ?? to tak samo jak powiedzieć ze cieknie olej z silnika ;] dokładnie w którym miejscu ?? ;]

Jeżeli na łączeniu bloku z pompą to tylko uszczelka do wymiany, jeżeli w pompie coś jest, pompa do wymiany

Dodam ze astry G też miały pompy vacum ( ja na takiej śmigam ) a jak chcecie czegoś szukać to chyba na jakimś vectra klubie była dłóższa rozkminka na temat tej pompy.
Źródło: astraklub.pl/viewtopic.php?t=3179


Temat: Gdzie się wylewa olej ze skrzyni boiegów?

Olej wylewa się odkręcając pod skrzynią biegów dekiel (u mnie w Asterce jest 10 śrub). Potem trzeba z powrotem przykręcić dekiel (najlepiej z nową uszczelką). Od góry patrząc na skrzynkę jest tzw. korek odpowietrzający. Trzeba zdjąć plastikowy kapturek i odkręcić śrubę. Tym otworkiem po odkręconej śrubie wlewa się świżutki olej. Z boku przy przegubie napędowym jest korek rewizyjny. Piszą tak: poziom oleju powinien sięgać do dolnej krawędzi otworu kontrolnego, lecz w skrzynkach przekładniowych typ F13 poziom powinien sięgać około 20mm poniżej dolnej krawędzi otworu kontrolnego. Krótko mówiąc do Asterek o pojemności silnika 1.4; 1.6; i Diesel 1.7 (w tym też X17DTL)wchodzi 1,6 l, natomiast do 1.8; 2.0 i turbo diesel 1.7 wchodzi 1,9 l oleju. Z tej różnicy 1.9l i 1.6l wynika, że w jednych skrzynkach ma się wylewać otworkiem rewizyjnym w drugich poziom ma sięgać o 2cm poniżej otworu (pba1).


Źródło: http://astra.autokacik.pl/technika/napraw/qa.html

[ Dodano: 2008-08-30, 16:35 ]
Źródło: astraklub.pl/viewtopic.php?t=15762


Temat: Probelm ze skrzynia F10 (zgrzytanie)
Podłączam się pod ten temat, co by nie zakładać nowego.
W swojej Astrze 1.6 mam skrzynię f16 i taki problem. Odkąd ją kupiłem były problemy z wrzuceniem 2giego biegu, jednak po wizycie u mechanika który wymienił mi "trzpień" w tym krzyżaku na którym najczęściej są luzy - 2 wchodzi dobrze. Czasem mam problem z wbiciem 1 po odpaleniu silnika - ale to pewnie trzeba wyregulować mechanizm zmiany biegów - ale nie o tym.
Chodzi mi o to, że na zimnym silniku gdy się rozpędzam - z 1 wrzucam 2 - to jest zgrzyt - ale bieg wchodzi bez problemu - z kolei jak redukuję z 3 na 2 - cisza - nie ma zgrzytu. Co najlepsze gdy silnik się już troszkę rozgrzeje - wystarczy że raz zazgrzyta i już można zmieniać biegi w dowolnej kolejności - nie ma żadnych zgrzytów. Teraz moje pytanie - czy to aby nie są problemy z synchronizatorem 2 biegu ??? Czy poprostu zimny olej jest gęsty i nie smaruje aż tak dobrze, jak powinien i dlatego są zgrzyty ??? Olej wymieniany około roku temu przy okazji wymiany uszczelniaczy półosi.
Źródło: forum.astratuningteam.pl/viewtopic.php?t=8778


Temat: moc w astrze G 1.7 DTI
witam wszystkich
mam również Astre 1,7 DTi 75 kucyków
i mam problem
samochód na 2 biegu wogole nie jedzie turbina sie pozno zalacza i od niskich obrotow samochod poprostu sie turla redukcja na 1 nie wchodzi w rachube bo skrzynia nie jest zsynchronizowana z 1 biegiem i jezeli samochod nie stoi to wbicie 1 jest praktycznie nie mozliwe.
ja wiem ze to tylko 75 konny diesel wiec nie ma sie czego spodziewac ale bez przesady szybciej rozpedza sie nawet mercedes mojego brata a jest to mesiek z 79 roku 2.0 diesel
mialem sprawdzan glowice, wymieniana uszczelke pod glowica, wymieniony olej, wszystkie filtry (zaplacilem 1600 zł) i dalej jest to samo.
Podejrzewam przeplywomierz paliwa ale nie jestem pewien i niechce wydawac kolejnych pieniedzy w bloto.
Dodam jeszcze ze swieci mi sie ciagle inspekcja silnika i ponoc wyskakuje mi blad ze uszkodzony mam modul sterujący, wiec moze ten samochod jezdzi na jakims "trybie awaryjnym" o ile takie cos wogole istnije.
Jesli macie jakies sugestie lub mieliscie podobny problem i go rozwiazaliscie to prosze o odpowiedz.
Pozdrawiam wszystkich uzytkowników Astry
Źródło: forum.astratuningteam.pl/viewtopic.php?t=5021


Temat: Astra II , 2.2 Dti /// Sprzeglo/Skrzynia
Witam,
Przyznam sie ze nie znam sie kompletnie w mechanice, otoz mam problem z moja Astra 2003 rok, 2.2 dti . Problemem jest dziwny dzwiek wydobywajacy sie z silnika gdy np jade na 1szym biegu lub drugim na wolnych obrotach np ruszam pod gorke nie wiecej niz 1500 obrotow lub gdy zmieniam bieg z 1ki na 2ke pod gorke czasem nawet na prostej nawierzchni i wtedy slychac dziwny dzwiek procz silnika (zgrzyt jakby cos harczalo) mozliwe ze to sprzeglo lecz miesiac temu wymienialem sprzeglo docisk plus tarcza i na poczatku bylo ok poniewaz wczesniej tak samo bylo lecz o wiele glosniej dlatego wymienilem, jednak przy wymienianiu mechanik stwierdzil ze moze byc cos ze skrzynia jakas czesc czy cos i mowil ze wymienil mi sprzeglo ale to jednak nie to gdy odpalilem auto i sie przejechalem nie bylo nic slychac tak jakby wszystko bylo ok sam sie zdzwil wiec bylem zadowolony ze juz po usterce wkoncu, wymienil mi takze olej w skrzyni biegow, teraz po 2000 tys km slysze powoli ten sam dzwiek harczenia jakby cos o cos tarlo metaliczny dzwiek i tak jest do 1800 obrotow, pozniej slychac tylko swist turbiny tak jak powinno byc., i na mysl mi pada to co mowil czyli cos ze skrzynia i teraz mam pytanie czy orientujecie sie co moze byc tego przyczyna jak tak to czy trzeba wymieniac cala skrzynie czy moze jakas czesc , tak jak pisalem wyzej nie znam sie kompletnie a chcialbym aby to mialo rece i nogi, auto ogolnie dobre jezdzi dobrze pali, przyspieszenie ma dobre biegi dobrze wchodza, wszystko ok poza tym wlasnie dziwnym dzwiekiem .
Mam nadzieje ze wiecie co to jest i co zrobic z tym by wkoncu przestalo wydawac dziwne dzwieki z gory dzieki za odpowiedzi w razie czego to moj numer gg 10566802 Pawel.

Źródło: umserwis.fora.pl/a/a,1160.html


Temat: Nie chce odpalić, nawet po kablach.
Pozwolę sobie podłączyć się pod temat. Co prawdo moje autko dalej zapala, poza tym to benzyna, a nie TDL, ale pewne objawy mam podobne.

Atak zimy to trudny test dla naszych Asterek i moja niestety znosi go nienajlepiej.

Wczoraj moja panna chciała wrócić astrolotem z pracy. Stał 12 godzin, z -15 spokojnie było. Zapalił, ale podobno chodził nierówno, cały się telepał, coś waliło w silniku (dosłownie łup łup łup... Nie chwycił na jeden gar?). Zgasiła, zapaliła jeszcze raz. Trochę pohuczał po czym zaczął chodzić normalnie. Nie miałem możliwości sprawdzenia auta tego dnia kiedy było jeszcze ciepłe, więc stwierdziłem, że sprawdzę rano. W nocy było ok. -20.
Rano, trocę zestresowany poszedłem do auta, przekręcam kluczyk i... zapalił. Jak zawsze, "od kopa". Ale... rozrusznik wydał z siebie paskudny zgrzyt, alternator huczał, pompa wspomagania przy ruszeniu kierownicy wydawała z siebie takie jęki, że aż żal było słuchać... No i coś w silniku terkotało jak wtryski w starym Dieslu. Dwa dni wcześniej też było koło -16 i nie było żadnych takich objawów.
Stwierdziłem, że musi być wina mrozu, płyny stężały i tyle. Przed chwilą Astra trafiła do mnie nagrzana, więc poszedłem trochę potestować. Spostrzeżenia mam takie:

- wspomaganie i altek ucichły
- na ciepłym silniku gorzej zapala, zawsze paliła "na dotyk", czy na zimno czy na ciepło. Teraz trochę muszę pokręcić.
- rozrusznik co jakiś czas zgrzytnie, wydaje o wiele płytszy dźwięk niż zwykle
- w silniku dalej coś terkocze. Takie jednostajne "trrrrrrrrrrrr", słyszalne bardzo wyraźnie po otwarciu klapy
- zaczął gubić olej. Zawsze się trochę pocił, ale nigdy spod auta nie kapało. Od wczoraj cieknie gdzieś z góry silnika, wyraźnie mokro jest też koło filtra oleju. Olej wyraźnie świeży. Ubytek nie jest duży, ale cały czas kapie.

Z dodatkowych obserwacji:
- akumulator jest na pewno OK
- zapalony ładnie wchodzi na obroty, nie czuć żadnej utraty mocy
- nie ma ubytków płynu chłodniczego
- pod korkiem ani na bagnecie nie ma majonezu

Silnik mam X14XE.

I teraz tak. Nie mam bladego pojęcia o mechanice, grzebał sam nie będę. Na przyszły tydzień umawiam auto do mechanika, przy okazji pójdzie wymiana wszystkiego co się powinno po 15 000. Tu na forum chciałbym się tylko dowiedzieć czy Asterką do czasu wizyty u mechanika można normalnie jeździć bez ryzyka, że coś poważnego się zepsuje do reszty (dzienny przebieg ok.40 km).
Źródło: astraklub.pl/viewtopic.php?t=20635