W11 i Detektywi

Temat: Laoczebus
Otóż mam pewien plan: zainwestować w fajnego używanego, ale sprawnego busa. Zarejestrować jako przewóz osób lub do celów transportowych (drobne przeprowadzki, transport). Oczywiście bus służyłby też jako nasz wóz koncertowy, a niektórzy mogliby nawet w nim spać. Taki mam projekt, ale niniejszym badam zainteresowanie. Bo bus musi mi się z czasem zwrócić. Czyli ja kupuję, oddaję komuś do użytku i utrzymania, podpisujemy umowę cywilno-prawną i dzielimy się zyskiem. Ryzyko dla nikogo duże nie jest. Kto chce sobie w wakacje zarobić i jeździć zajebiście pomalowanym busem promującym LAO CHE? Oczywiście jeśli pomysł wypali (muszę jeszcze pewne drobne sprawy księgowe i prawne ustalić), to wszelkie napisy na tym busie promujące LAO CHE powstaną tylko za zgodą chłopaków z zespołu. To nie jest w tej chwili żadna zobowiązująca propozycja. Po prostu taką mam fantazję i badam zainteresowanie tematem, więc jeśli takie wśród kierowców jest (wystarczy kategoria B) to proszę o sygnał.
Źródło: forum.laoche.art.pl/forum/viewtopic.php?t=991



Temat: podwyżki cen biletów
Masz rację LUKRECJA !!! Te busy ,a raczej pseudo busy - to kompromitacja i jawne nadużycie prawa.Nikt nie uwierzy,że te TRUMNY ,są bezpieczne i funkcjonalne !!! PYTANIE GDZIE JEST POLICJA ??? DLA CZEGO LUDZIE GODZĄ SIĘ NA NARAŻANIE ICH NA ŚMIERĆ ??? WIEM,ŻE GADAM JAK NAWIEDZONY - ALE DLA CZEGO MUSI KTOŚ ZGINĄĆ W TYCH TRUMNACH PANA SZACH... ABY DOPIERO POLICJA,INSPEKCJA DROGOWA LUB LUDZIE POWIEDZIELI : DOŚĆ IGRANIU ZE ŚMIERCIĄ ???? PRZECIEŻ TU CHODZI O ZDROWIE I ŻYCIE LUDZI ,DZIECI !!! Nie dajmy się oszukać,że są za tanie bilety ,bo PRZECIEŻ pan Szach... ,jest na rynku kilkanaście lat i mógł spokojnie zarobić na kilka normalnych busów !!! A pan SZach... ma kilka takich zdezelowanych busów i dziennie na pewno przewozi ,tyle osób ,że uzbiera się wystarczająca suma w skali roku na jeden nowy bus - już po odliczeniu kosztów !!! TO ZWYKŁA PAZERNOŚĆ I PSEUDO OSZCZĘDNOŚĆ,SPOWODUJE,ŻE KTOŚ STARCI ŻYCIE ALBO ZOSTANIE KALEKĄ !!! Jestem pewien ,że pan SZACH. nie przejmie się losem ludzi ,którzy niemiłosiernie zapłacą za jego chciwość - Bo DZIŚ WIDZIMY ,ŻE ZA NIC MA NASZE BEZPIECZEŃSTWO I NASZYCH DZIECI!!! TU TRZEBA POWIADOMIĆ OGÓLNOPOLSKIE MEDIA !!! ZANIM WYDARZY SIĘ TRAGEDIA - ZWŁASZCZA TERAZ JAK MAMY TAKĄ ZIMĘ !!!
Źródło: lubartow24.pl/forum/viewtopic.php?t=804


Temat: Uprawnienia do przewozu ludzi !!!
" />Śledzę dyskusję i widzę, że konkretna odpowiedź dotycząca warunków potrzebnych do zarobkowego przewozu osób nie padła, dlatego postram się uzupełnić.
Sam prowadzę firmę, zajmującą się przewozem 9-osobowymi busami, więc przypomnę jak to wyglądało w moim przypadku.
Po pierwsze trzeba założyć działalność gospodarczą, by móc wystawiać faktury
Następny krok to ukończenie kursu pozwalającego na przewóz osób -ok.700 zł, jesli nie miało się do tej pory żadnych uprawnień.Kurs uzupełniający(co kilka lat-350zł)
Mając ten paier możemy wozić 8 pasażerów,ale nie możemy na tym zarabiać.
Oczywiście mozna mówić, że wozi się kolegów, a nawet wystawiać faktury wpisując na nich "usługa transportowa" bez wyszczególnienia kogo i gdzie się wiozło. Możemy przecież powiedizeć, że ktoś miał kaprys i zapłacił nam 4000tys. złotych za to byśmy wozili przez wa dni jego rybkę w akwarium.
Z fakturą jest jeden problem, ponieważ wożąc ludzi doliczamy 7 proc.vat. Ta siódemka oznacza, że wieżliśmy ludzi, więc jesli trafimy w urzędzie skarbowym na kogoś nadgorliwego, to trudno będzie się wytłumaczyć.
Żeby jednak uniknąc tych problemów musimy załatwic kolejne pozwolenie, czyli Certyfikat Kompetencji Zawodowych.
Kurs kosztuje ok.900zł a po dwóch tygodniach egzamin(kolejne 800zł).
Certyfikat jest konieczny do uzyskania licencji, ale nie musimy iec go osobiście.Wystraczy,że zatrudnimy kogoś z certyfikatem.
Mając ten papier w reku idziemy do Starostwa ubiegać się o licencja,która nawet w przypadku busów do9 osób jest konieczna.
Licencja to około 1000zł.
Tak to wygląda
Źródło: bus-forum.pl/viewtopic.php?t=2027


Temat: Uprawnienia na przewóz osób
" />
">Trochę odkopuje temat ale może sie komuś przyda.
Aby zarobkowo wozić ludzi trzeba ukończyć kurs na przewóz osób i zrobić badania lekarskie. Można starać się o "certyfikat kompetencji zawodowych" dzięki któremu możemy uzyskać licencję ale to jest potrzebne jeśli chce się prowadzić firmę. A jeśli chodzi o "świadectwo kwalifikacji" to jest ono ważne do daty na nim wpisanej.


Jaka jest różnica między "zarobkowym wożeniem ludzi" , a "prowadzeniem firmy"?

U mnie sprawa wygląda tak. Mam działalność , busa na 8 osób + kierowca i możliwości zarobienia sporo kasy na wożeniu ludzi.Chodzi o obsługę firm.

Czy mam tylko zrobić kurs na przewóz osób i badania lekarskie?

Dziękuję za ew odp.
Źródło: samochodyswiata.pl/viewtopic.php?t=18592


Temat: Rynek pracy

Henio znaczy sie Zagozda z rudy slaskiej hehe )

Potwierdzam


Tzn odnosnie tych kursów to w WORDzie K-ce byłem i tam się pytałem o kurs od razu na pzrewóz rzeczy i osób bo mam tez C i powiedzieli mi ze kurs podstwowy na pzrewóz rzeczy 800 zeta skończyć i pózniej na kurs dodatkowy za 350 zeta na przewóz osób mozna isc od razu, tak mi powiedzieli)

No tak, myslalem, ze chcesz tylko na busy, generalnie robisz podstawowy na jedno i dodatkowy na drugie (jak chcesz miec oba), a tylko podstawowy jak chcesz miec jeden.


a co do przyjęc czemu w PKM nie pzryjmują kierwoców nowych same stare dziadki jeżdżą podbno w bytomiu PKM pzryjmowali ale nie wiem czy teraz tez jeszcze bo w katowicahc to wiem ze pzryjęc nie ma i wiekszosc kierowców to własnie takie dzaidki jeżdżą:(,
a nie wiesz ile w delcie można zarobić , u Zagozdy ,METEOR i w PKM jak co to na priva mi daj wiadomośc jak nie chcesz publicznie pisac o kasie


Czemu nie przyjmuja?
Bo tam sam beton socjalistyczny jeszcze jest. Burako podobni i tyle.

Co do zarobkow to w PKM'ach i w Delcie dostaniesz w granicach 700 zlociszy, u Henia jeszcze mniej... w Meteorycie w granicach 1000.

Ja osobiscie polecam Meteora. Ale tak jak pisalem nie wiem jak to jest teraz po tych "zabawach z ogniem".

W PKSach tez w granicach 700.

Tak po prawdzie, poszukaj sobie innej roboty, bo to wola o pomste do nieba.

Pozdrawiam
Źródło: forum.infobus.pl/viewtopic.php?t=290


Temat: "Busiarze" - co o nich sądzisz?

To nie masz co narzekać, bo bilet w busie z Lublina do Lubartowa ( 30 km) kosztuje 2,00 zł.

no i to jest właśnie chora retoryka.Paliwo w górę,serwis w górę,a bilety za pół darmo.Wówczas przewoźnik zatrudni emeryta wojskowego "na czarno" i ma oszczędność.Tyle,że okrada jego(ZUS) i państwo (podatki).Ale co tam ważne że interes się kręci!!Najlepiej jeszce zalać opał i jeździć na łysych oponach!Człowieku za tą sytuację odpowiada bałagan i brak należytych kontroli ze strony Państwa.Teraz każdy może otworzyć działalność w zakresie przewozu osób,każdy dostaje zezwolenie(rzutem na taśmę)ale żaden urzędas nie interesuje się ile faktycznie zarobi kierman(a ile jest zadeklarowane!!!),co jest w baku,ile faktycznie biletów nabito na fiskal.
Jak ci to odpowiada,to przenieś się do jakiejś republiki bananowej
Źródło: forum.infobus.pl/viewtopic.php?t=51


Temat: Autobusy gazowe w MPK Lublin
Ja mimo wszystko wolę jechać dużym taborem. Mówisz Aron że na trasie z Łęcznej do Lublina jeżdżą same busy, no nie całkiem, 1 przewożnik kupił sobie 60 miejscowego mercedesa, a na trasie do Kraśnika kursuje Isuzu. Kto więcej zarobi? Kto przewiezie ludzi bardziej komfortowo, bezpieczniej? Duży tabor jest lepszy, epoka busów typu sprinter się kończy. Od sprintera można było zacząć biznes, by w przyszłości móc rozwijać flotę. Mówisz że busy są komfortowe i bezpieczne, ostatnio była akcja typu ,,zapnij pasy'' organizowana przez policję. Staneli sobie za konopnicą i wyłapywali wszystkich. I zgadnij co Jedzie sobie sprinter, czarne szyby, nic nie widać co się dzieje w środku, został zatrzymany do kontroli. Policjant sprawdził dowód rejestracyjny, okazało się, że w busie do którego może wsiąść 15 osób, podróżowało ze 20. 5 osób musiało zostać w szczerym polu, na zajeździe za konopnicą, a kierman dostał mandat w wysokości 800zł. I tak wożą praktycznie cały czas, ja osobiście nie znoszę jeździć busami, ciasno, trzęsie, kierowca jedzie jak szalony (ja jechałem do Kraśnika 150km/h fiat ducato), nawet pasów nie ma, równie dobrze można wozić ludzi pojazdami do przewozu żywca.
Źródło: forum.infobus.pl/viewtopic.php?t=1371


Temat: Transport osób (praca dodatkowa)
Witam wszystkich jestem tu nowy i prosze was o pomoc.
Jestem nauczycielem z wielkopolski. Mieszkam w 14 tys mieście pomiędzy Poznaniem a Piłą. Jako nauczyciel mam dość dużo wolnego czasu i tak naprawde nie miałem pomysłu co z nim zrobić żeby zarobić :).
Wpadłem na pomysł przewozu osób. Ma to być praca dodatkowa. Oczywiście musiał bym zarejestrować firme i z tym nie miał bym problemu ponieważ jako osoba pracująca płacił bym tylko składke zdrowotną. Planuje po wakacjach kupić busa oczywiście nie nowego ale za jakieś 20 tyś transportera najpewniej. Moje puyanie dotyczy tego cz może ktoś już z was ma taką firme czy to sie opłaca i jakie papiery i pozwolenia trzeba mieć. dodam tylko ze bus bedzie na max 9 osób wiec chyba niempotrzebuje prawojazdu innej kategorii nić "b."
Przwozy jakie bym oferował to np. wypady nad morze jedno albo 2 dniowe (mam dziweczyne z koszalina wiec nocleg free oczywiście dla mnie), wyjazdy po ludzi na lotnisko ławica do poznania. wycieczki małych grup, odwóz z wesel oraz konkurencja dla złodziejskich taksiarzy w podwózkach ludzi na dyskoteki i inen według potzrzeb.

Myślę ze pomysł jest dobry bo utrzymanie busa nie jest duzo wyższe niż mojej Alfy.
co sądzicie .
pozdrawiam wszystkich.
Grześ
Źródło: biznesforum.pl/viewtopic.php?t=10940


Temat: "Luksusowy" przewóz osób.
Przeglądam i widzę że w Polsce ludzie sami sobie psują rynek, ponieważ tak zaniżają ceny że da się zarobić na tym mając auto które jest już spłacone. Chodzi mi dokładniej o firmy które mają busy i autobusy czyli zwykły przewóz osób bez żadnych luksusów.

Oczywiście nikt z przewoźników nie oferuje takich luksusów jakie ja zamierzam, czyli:
-Telewizor
-Zimne napoje i mini barek
-Osobne źródła dźwięku dla każdego pasażera(każdy słucha co lubi)
-Bardzo wygodne i komfortowe fotele

Według moich prostych i pewnie mało dokładnych obliczeń wynika że minimalna stawka za 1km to 2zł.

Przykład:
dziennie przejeżdżamy 300km
stawka za 1 km=2zł
20dni*300km=6000km/mieś.
6000*2zł=12.000zł
Paliwo
60*17l*4zł=4080zł
12000-4080=7920zł

7920-3000=5920
3000zł-rata za samochód

5920-2000=3920
2000=utrzymanie wszystkiego co związane z firmą+nieprzewidziane wydatki i opłaty

zysk brutto=3920

Oczywiście czekam na słowa krytyki. W sprawach własnej działalności gospodarczej jestem zielony. Co sądzicie w ogóle o czymś takim? Jak wam się to podoba? Wiem że w pewnym sensie odpowiedziałem sobie na zadane wcześniej pytanie ale nie wiem czy to co przedstawiłem przedstawia w ogóle jakieś realia.
Źródło: biznesforum.pl/viewtopic.php?t=21061


Temat: PRZEWóZ OSóB + WIELKI PROBLEM
WITAM

MYSLE NAD ZALOZENIEM PRZEDSIęBIORSTWA OFERUJąCEGO USLUGI REGULARNEGO PRZEWOZU OSOB.
BYłY BY TO DWIE TRASY:
1. POMIęDZY MIASTEM OK. 10.000 MIESZKAńCóW, A MIASTEM 100.000 MIESZKAńCóW
2. POMIEDZY MIASTEM OK 30.000 MIESZKAńCóW, A MIASTEM 100.000
OPCZYWISCIE ZATRUDNIE DO TEGO 2 OSOBY I NA POCZATKU SAM TROCHE POJEZDZE.
ODLEGłOśC POMIęDZY NIMI NA OBU TRASACH DOKłADNIE 28 KM.

CO PRAWDA ISTNIEJE JUż NA TYCH TRASACH INNA FIRMA, U NICH CENA BILETU JEDNORAZOWEGO WYNOSI 6,5, A MISIECZNEGO 160 ZL
MOJA OFERTA WYNOSIłA BY 3 Zł, ORAZ 110 Zł, DO TEGO KAWA BADZ HERBATA GRATIS, SADZE IZ SAMO TO PRZYCIąGNEłO BY KLIENTOW.

NIE BEDE PISAL JAK WYGLADAJA KOSZTY I ILE DA SIE NA TYM ZAROBIC PO ICH ODJECIU. ALE UWIERZCIE LICZYłEM WSZYSTKO CHYBA ZE STO RAZY I JEST OK.

I TERAZ TEN WIELKI PROBLEM: SKAD WZIAC BRAKUJąCE 50 TYS Zł NA KUPONO SAMYCH BUSóW.
CO PRAWDA URZAD PRACY DAJE 15000 NA RUSZENIE ALE TO MOZE WYSTARCZY NA KUPNO KAS FISKALNYCH, TACHOGRAFóW, ITD... NA śRODKI UNIJNE NIE MOGE LICZYC, WNIOSKI O DOFINANSOWANIE BEDA PRZYJMOWAC DOPIERO OD GRUDNIA. NIEKTóRE BANKI UDZIELAJA CZEGOS TAKIEGO ALE ZAZWYCZAJ DOPIERO PO 3 MIESIACU DZIAłALNOSCI.

MOZE WIECIE KTO UDZIEKA POZYCZEK NA RUSZENIE Z DZIAłALNOśCIA. Z GóRY WIELKIE DZIęKI ZA INFO.
Źródło: biznesforum.pl/viewtopic.php?t=27015


Temat: Taksówka
prosze Was nie mowcie o autach, i reszcie ogolnikow, bo to nawijanie makaronu na uszy
rynek taxi jest skonczony i zdajcie sobie z tego sprawe
jezdze w krakowie
weszla nowa firma Icar przewoz osob, jezdza duzo taniej, dzieki temu juz wszystkie korporacje zeszly z cena w nocy - 30%
taksowek jest za duzo, na postoju zawsze ponad 10 stoi, klienci hotelowi korzystaja z busow i taxi hotelowych, komunikacja miejska jest coraz sprawniejsza
mozesz zarobic generalnie w nocy weekend jak trafisz angola a z tym coraz gorzej
zus i paliwo to duzy koszt, a pustych km robi sie teraz duzo, ciezko o klienta poza centrum
jak ktos mowi ze robi 5-6 tys obrotu za m-c to spytaj sie ile zarobia na czysto i najwazniejsze za ile godzin????????
norma to 10 godz. dziennie
ja robie aktualnie prawo jazdy kat. D i wyjezdzam do Norwegii, taxi zostawiam emerytom, bylym wojskowym, milicjantom i calej reszcie marzycieli
pozdr
Źródło: biznesforum.pl/viewtopic.php?t=5756


Temat: Taksówka

prosze Was nie mowcie o autach, i reszcie ogolnikow, bo to nawijanie makaronu na uszy
rynek taxi jest skonczony i zdajcie sobie z tego sprawe
jezdze w krakowie
weszla nowa firma Icar przewoz osob, jezdza duzo taniej, dzieki temu juz wszystkie korporacje zeszly z cena w nocy - 30%
taksowek jest za duzo, na postoju zawsze ponad 10 stoi, klienci hotelowi korzystaja z busow i taxi hotelowych, komunikacja miejska jest coraz sprawniejsza
mozesz zarobic generalnie w nocy weekend jak trafisz angola a z tym coraz gorzej
zus i paliwo to duzy koszt, a pustych km robi sie teraz duzo, ciezko o klienta poza centrum
jak ktos mowi ze robi 5-6 tys obrotu za m-c to spytaj sie ile zarobia na czysto i najwazniejsze za ile godzin????????
norma to 10 godz. dziennie
ja robie aktualnie prawo jazdy kat. D i wyjezdzam do Norwegii, taxi zostawiam emerytom, bylym wojskowym, milicjantom i calej reszcie marzycieli
pozdr


Ja osobiście jestem zwolennikiem płatnych licencji na taxi i na przewóz, myślę że to by rozwiązało takie problemy. Tak 30-40 tyś by wyregulowało rynek. Ale skąpe cierpy tego nie chcą... czekają na korzystną ustawę... żadna ustawa nie zlikwiduje przewozu!!!
Źródło: biznesforum.pl/viewtopic.php?t=5756


Temat: co sądzicie o MPK, PKS oraz o busach
" />Mówisz, ze wystarczy tylko dowód rejestracyjny?

">Zarobkowy przewóz osób tylko z licencją
Zanim przedsiębiorca rozpocznie zarobkowy przewóz osób musi dopełnić wiele formalności i przejść odpowiednie szkolenie i zdać egzamin.
Sprawy związane z uzyskiwaniem licencji oraz zezwoleń przewozowych reguluje ustawa o transporcie drogowym. Wynika z niej przede wszystkim, że przedsiębiorca, który chce zarabiać na przewozach osób, musi posiadać odpowiednią licencję. Nie ma znaczenia, czy będzie wozić ludzi pięciomiejscowym samochodem osobowym, czy też dużym autokarem.

Ustawa przewiduje kilka rodzajów licencji:
- na krajowy transport drogowy osób,
- na międzynarodowy transport drogowy osób,
- na transport drogowy osób taksówką.

Licencja wydawana jest na określony czas. Nie można jej odstąpić innej osobie

Jeżeli przewoźnik chce wykonywać regularne przewozy osób, dodatkowo musi wystąpić o zezwolenie na wykonywanie tego typu przewozów. Przepisy nie zabraniają łączenia dwóch rodzajów działalności transportowej, jednak w takim przypadku przedsiębiorca musi posiadać dwie licencje.

Jeżeli przedsiębiorca zamierza prowadzić linię regularną musi otrzymać zezwolenie na takie przewozy. Jego autobusy muszą spełniać odpowiednie wymagania techniczne. Rozkład jazdy powinien być dostępny na wszystkich wymienionych w nim przystankach oraz dworcach autobusowych. Musi być w nim zawarta informacja o siedzibie przewoźnika i numerze telefonu. Opłaty za przejazd muszą być pobierane według ustalonego cennika, a pasażer musi otrzymać bilet. Cenniki muszą być dostępne w każdym autobusie i w kasach dworcowych. Powinny zawierać również ceny biletów ulgowych.

Zezwolenie dokładnie określa warunki wykonywania przewozów, trasę, miejsca początkowe oraz docelowe przewozów, a także przystanki.

Jeżeli projektowana linia będzie zagrażać już istniejącym liniom, którą obsługuje więcej niż jeden przewoźnik lub rentowności porównywalnych usług kolejowych, wówczas przedsiębiorca może nie uzyskać zezwolenia.

Przedsiębiorca nie uzyska zezwolenia, gdy:
- pojazdy, które pozostają w jego dyspozycji nie są w stanie obsłużyć proponowanego przedsięwzięcia,
- przewoźnik, z przyczyn od niego zależnych, nie wykonuje co najmniej przez siedem dni przewozów na innych obsługiwanych przez siebie liniach,
- przewoźnik nie przestrzega warunków, które określone są w wydanym już pozwoleniu lub wykonuje przewozy niezgodnie z pozwoleniem.



Aron BUS to autobus czy nie?
Źródło: lkr.pl/viewtopic.php?t=6728