W11 i Detektywi

Temat: Golf 1.6 vs 1.9TDI który lepszy???
1.6 od VW ma 101-105 KM, nie 80 ;)

Proponuję Angolkowi postawić sobie pytanie, "jak jeżdżę i czy dbam o auto". Bo turbodiesle (i wszelkie inne silniki z turbo) mają to do siebie, że po forsownej, szybkiej jeździe przed wyłączeniem silnika trzeba odczekać co najmniej 30 sekund, żeby ostudzić turbosprężarkę. Jeśli ktoś nie lubi się tak "bawić", to w końcu zepsuje turbo. Chyba, że zamontuje do auta tzw. turbo-timer (który sam wyłącza silnik po jakimś czasie, już po naszym wyjściu z samochodu). Dodam, że nowa turbosprężarka to koszt prawdopodobnie ok. 2500 zł w górę, natomiast regeneracja to o ile pamiętam, ok. 1000 zł w górę.

Diesle od VW owszem, są trwałymi silnikami i poza niespecjalnie wysoką kulturą pracy nie można im wiele zarzucić, to jednak w każdym samochodzie z turbodieslem trzeba przed zakupem koniecznie sprawdzić stan turbosprężarki. Jeśli auto ma już pompowtryskiwacze, to także sprawdzić należy układ wtryskowy (naprawy liczy się w tysiącach złotych).

No i jeśli ten TDI ma pompowtryskiwacze (sorry że tak piszę to "jeśli ma pompowtryskiwacze", ale nie orientuję się, czy wszystkie silniki TDI z 2000 roku już je mają, czy może jakiś ma jeszcze zwykły wtrysk bezpośredni), to lepiej tankować na zaufanych stacjach, to już nie te stare diesle, co niemal na wszystkim jeździły :D

P.S.

A osobiście to i tak wybrałbym inne auto, VW trzymają ceny wyższe od innych aut w sumie bez wyraźnych powodów :D Ja tam bym wziął Focusa ;)

Źródło: forumpc.pl/index.php?showtopic=96012



Temat: Instalacja Koltec/Necam EGI

Witam, mam problem z instalacją Kolteca. Podczas jazdy na gazie mogę osiągnąć tylko 2500 obr, a potem silnik się dławi, ale nie zawsze czasami jest dobrze jadę na gazie potem zwalniam wciskam sprzęgło i problem znów się pojawia 2500 i dalej nie idzie tylko się dławi i potrafi zgasnąć po wciśnięciu sprzęgła. Gazownik stwierdził że to wina elektroniki (ale nawet nie podłączał go pod komputer), powiedział że najlepiej zmienić instalację na normalną polską, ale jemu tak najłatwiej a mi szkoda kasy. Da się to jakoś sprawdzić i ewentualnie naprawić jeśli to rzeczywiście elektronika. Dodam że mój samochód to vw golf III, ale nigdzie indziej nie znalazłem tematu o tej właśnie instalacji.

Nie jezdzij wiecej do gaziarza co nie ma pojecia o Koltec.....zawsze gadaja glupoty bo nie znaja tych instalacji i dlatego chca wymieniac na inna.
Na początek proponuje przeczyscic caly rozdzielacz. Manual znajdziesz w tym watku gdzies w pdf jest. Radze kupic zestaw oringow przed czyszczeniem bo przy wyjmowaniu rdzenia na 99% poobcieraja Ci sie. Taki zestaw regeneracyjny kosztuje chyba okolo 35zl od mmskvarek@interia.pl. Zapytaj sie odrazu o wymiar tych oringow co sa wkolo rdzenia i napisz na forum :)

Źródło: forum.vectraklub.pl/index.php?showtopic=12470


Temat: Korekta Przebiegu W Vc, Da Się Sprawdzić??

tech tu nic nie wykryje takie cuda należy włożyć miedzy bajki jeśli już to tylko w systemie ewidencyjnym przeglądów i napraw opla ( z cała pewnościa opel prowadzi taka ewidencje jak wszyscy tylko nie wszyscy udostepniają taka historie uzytkownikom np w moim porzednim aucie Vw passat poprosiłem o wydruk usług serwisowych 60 zł i było wszystko łącznie wyposażeniem jakim auto wyjechało z fabryki) a inni nie udostepniaja - moim zdaniem to jedyne lekarstwo na kręcone liczniki

z tego co czytałem w ofertach w Vc niestety jest to proste koszt okło 150 zł


Bajki piszesz. Opel nie ma takiej ewidencji w kraju, a co dopiero w calej Europie. To nie BMW, ze w kluczyku masz zakodowane wszystkie informacje o samochodzie.

A przebieg w VC da sie sprawdzic Techem i to bardzo dokladnie. Przynamniej u mnie w Tychach sprawdzilismy juz kilka vectr i raz sie zgadzalo, a raz nie. Tak samo byly niekiedy odchylenia rzedu 2-3 tys km spowodowane innymi oponami, wiec sa to bardzo wiarygodne dane.

Jak w tych warszawskich ASO mowia, ze sie nie da to tylko po raz kolejny potwierdzaja opinie, ze pracuja tam debile.

Da sie tak cofnac licznik, ze nawet ASO nie odczyta, ale to juz bardziej profesjonalna robota. Zeby Polakowi wcisnac kit wystarczy cofniecie tylko licznika, ktory widzi przed oczami.

Źródło: forum.vectraklub.pl/index.php?showtopic=40959


Temat: Komputer pokładowy w 6R
" />Witam. Moje polo niestety nie ma komputera pokładowego
Przeszkadza mi, że nie mogę sprawdzić np. ile km mogę jeszcze przejechać (muszę opierać się jedynie na ilości litrów paliwa w baku). Na pewno taki komputer można by dokupić W związku z tym kilka pytań :
1) jakie funkcje ma komputer pokładowy w polo 6R?
2) mniej-więcej ile kosztuje + montaż w serwisie ?
3) konieczny jest montaż w serwisie vw? (samochód jest serwisowany i nie chcę utracić gwarancji...)
4) opłaca się taki zakup?

pozdrawiam
Źródło: vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=19847


Temat: Historia mojego silnika.
Tak to jest 1.6 VW, nie wiem dlaczego pod nickiem jest 1.3 nic nie uzupelnialem w profilu. Kontrolka cisnienia oleju w ogole sie nie zapala gdy slysze pierscienie, zapala sie tylko bardzo sporadycznie po tym jak juz te pierscienie bylo slychac i bylo np ostre hamowanie albo ostry skret, poza tymi sytuacjami zadna kontrolka sie nie zapala. Wyciek przy termostacie odpada, bo w maju wymienialem caly termostat na nowy. Co do pierwszej generacji w 1.6 to ten gaz byl zakladany w 2004 roku, ja nie mialem jeszcze wtedy o tym najmniejszego pojecia i to nie byl samochod moj, gdybym mogl to wepchnalbym temu facetowi ten kolektor w d... A czy warto jechac na to sprawdzenie tego cisnienia ? I czy gdyby byl faktycznie pekniety gdzies blok to czy ten ubytek oleju bylby tak niesystematyczny ? I mowiac "gruby remont" co masz konkretnie na mysli ? I oczywiscie jaki to jest koszt, bo jak mam wydac 2 tysiace na remont silnika, to wole kupic caly silnik za 1300 -.-
Źródło: skodafelicia.pl/viewtopic.php?t=1834


Temat: automat Golf III pomocy
Witam, nie wiem czy już zrobiłeś czy nie tą skrzynię, ale najpier radzę Tobie pojechać o podłączyć samochód pod komputer tam ci wyjdzie co masz nie tak. U mnie wyszło i miałem podobne objawy z ciągnięciem biegów, gdyż miałem walnięty czujnik prędkości samochodu. Tylko tak na skrzyni automatycznej są dwa z jednego wychodzą 3 przewody z drugiego 2. Z tego gdzie wychodzą 2 przewody łatwo sprawdzić czy jest walnięty mierząc rezystancję na stykach powinna chyba wynosić 75 Ohm ale nie jestem pewien, lae pewne że jak nic nie wskaże tzn. jest walnięty. Koszt jego nie jest duży 30 PLN od majstara z jakiejś walniętej skrzyni biegów. Ten drugi 3 przewodowy kosztuje oryginalny w VW 75 PLN pozdrawiam
Źródło: forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=53542


Temat: automat Golf III pomocy

Witam, nie wiem czy już zrobiłeś czy nie tą skrzynię, ale najpier radzę Tobie pojechać o podłączyć samochód pod komputer tam ci wyjdzie co masz nie tak. U mnie wyszło i miałem podobne objawy z ciągnięciem biegów, gdyż miałem walnięty czujnik prędkości samochodu. Tylko tak na skrzyni automatycznej są dwa z jednego wychodzą 3 przewody z drugiego 2. Z tego gdzie wychodzą 2 przewody łatwo sprawdzić czy jest walnięty mierząc rezystancję na stykach powinna chyba wynosić 75 Ohm ale nie jestem pewien, lae pewne że jak nic nie wskaże tzn. jest walnięty. Koszt jego nie jest duży 30 PLN od majstara z jakiejś walniętej skrzyni biegów. Ten drugi 3 przewodowy kosztuje oryginalny w VW 75 PLN pozdrawiam

Poczytaj co napisał jackazz moze to wina własnie jednego z tych czujników. Poszukaj sklepu gdzie takie cos maja i w razie koniecnzosci mozesz zwróci towar jakby to nie to byłao przyczyną usterki.

Pozdrawiam
Źródło: forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=53542


Temat: Termostat i temperatura wody. Silnik 1Z
turbinka świszczy ?? Tzn wiem ze swiszczy ale u mnie to jest w ogole nieslyszalne, a tez mam tdi 1Z 90KM. Wymienilem w zeszlym tygodniu termostat, bo najpierw tak jak kolega pisal dochodzil tylko do 70st i to mnie jeszcze nie martwilo, ale jak wskazoweczka przestala sie w ogole podnosic to wymienilem i teraz ladnie osiaga optymalne 90st.
A jezeli chodzi o chiptuning to pisalem kiedys do kolesia z master's tuning. Zastanawialem sie miedzy nimi, a mtm w bielsku. Jakby na to nie patrzec mtm ma dosc spore doswiadczenie z silnikami vw, ale jezeli chodzi o 1Z to chyba master's guruje . Z tego co pamietam to koles odpisal mi ze najpierw trzeba sprawdzic tloki, a pozniej zalezni od stanu silinika ustawiaja na program od 110KM do ponad 120. Jezeli stan samochodu jest kiepski to odstepuja od zabiegu. Koszt tej zabawy to 1300zl, ale za to frajda z jazdy musi byc nieoceniona. Dlatego zbieram...
pozdrawiam
Źródło: forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=8016


Temat: Zakup uÂżywanego Vw Golfa 2.0 TDI - Pomoc
" />
">No wiĂżc nie wiem co powiedzieĂŚ! Ogólnie samochód bardzo mi siĂż podoba i nie ukrywam, Âże du¿Âą role odgrywajÂą zderzaki i felgi z GTI-ka - Przez te akcesoria samochód wyglÂąda duÂżo lepiej.

Dlatego handlarz zmienil je na zderzaki itd... od wersji GTI, zeby zlapac napalenca, auto lepiej wygladalo koszt nieduzy jak na uzywana czesc.


">Zderzaki swojÂą drogÂą. JeÂżeli samochód faktycznie byÂł uderzony w tyÂł i przód to koszt naprawy napewno byÂł spory a w takim przypadku nie wierzĂż, Âże wÂłaÂściciel decydowaÂłby siĂż jeszcze na zakup felg 18" z GTI - Przeciesz to spory koszt!

Moze pochodz troche po allegro. Handlarz kupil uzywane czesci, pomalowal je, pewnie czesc z rozbitkow, czesc kradziona etc...
Felgi 18' nie problem, pelno jest podrobek tego wzoru. Moze tez pochodza z rozbitka etc...


">To nie jest handlarz, tym samochodem jeÂździ dwa lata i sprowadziÂł go z niemiec dla siebie.

I przed sprzedaza, zeby wzbudzic zaufanie kupujacych wyczyscil silnik etc..., No te czerwone napisy sciagniete z Golfa IV, eh ...


">Nie wiem co robiĂŚ... Zbyt daleko mam aby jechaĂŚ tylko pooglÂądaĂŚ ten samochód. Warsztatu znajomego w okolicy sprzedajÂącego nie mam wiec zostaje ASO Vw.

Dzwon do kolesia i zapytaj czy wogole pojedzie z Toba do ASO w okolichach MiĂżdzychód, na sprawdzenie auta.
Jak tak, to umow sie z nim w ASO, niech go sprawdza.
Bedzie dobry kupisz i tyle.
Źródło: auto-conrad.pl/Forum/phpBB-3.0.5/phpBB3/viewtopic.php?t=413


Temat: VW TOURAN HIGHLINE 1.9 TDI 7 osobowy
" />Witam!

Moja znajoma (lekarka) ma do sprzedania fajnego TOURANa w bogatej wersji HIGHLINE :bigok: 7 osobowej 2003r. Climatronic, pakiet schowków, oryginalnie przyciemnione szyby, dwa komplety kół w idealnym stanie, kolor samochodu bordowy
Silnik 1.9 TDI 105 KM z oryginalnym przebiegiem ok.164 tyś km.

Co ważne auto było cały czas od początku serwisowane w ASO.

Orientacyjna cena : 30 000 zł do negocjacji

Więcej informacji udzielam pod numerem tel. 662-249-522
Na życzenie mogę podjechać i zrobić zdjęcia :bigok:

Możliwość sprawdzenia samochodu w ASO na koszt kupującego :bigok:
Źródło: auto-conrad.pl/Forum/phpBB-3.0.5/phpBB3/viewtopic.php?t=2803


Temat: Jaki samochód osobowy kupić ?
" />Tzn inaczej, nie sprecyzowałem, obie turbiny walnęły w samochodach firmowych... Więc 99% prawdopodobieństwa, że to przez pracowników, ale, co ciekawe obie zaraz po okresie gwarancyjnym, w jednym przy przebiegu ok. 200tys.
W drugim natomiast to dziwna sprawa, bo 100tys. tą Octavią zrobił mój ojciec, a dieslami już tyle się najeździł, że niemożliwe, by zajeździł tą, drugie 90 zrobił jakiś pracownik i turbo poszło...
Generalnie zapewne jak to w samochodach służbowych, reprezentanci mieli za ciężką nogę. Zanim dostali ją reprezentanci zrobiłem nią z ojcem blisko 80tys, więc niemożliwe, by on ją zajeździł
Może trafili jakieś wadliwe egzemplarze, bo używali też kilku innych i nic się nie działo. Ale uprzedzić wolę, by to sprawdzić, bo można się rozczarować, nówka chyba 7tys.

Tatko jeździł wcześniej kilkoma innymi TDI ze stajni VW i nic się z nimi nie działo. Passat B5 1.9TDI przy 240tys. został sprzedany, nic się nie działo, wcześniej jeszcze 3 Passaty B4 - też nic przebiegi rzędu 200-350ty. Octavie też kilka ok. 200tys. też nic, więc myślę że ta Fabia i Octavia z padniętymi turbinami były po prostu wyjątkami..., ale jak mówiłem, wolę napisać, bo lepiej sprawdzić dokumentację tego typu napraw, bądź same części, bo nowe kosztują spooooro.
Źródło: wagaciezka.com/viewtopic.php?t=26372


Temat: DESPERACKO chcę kupić BMW - tylko nie wiem jakie - help
Pliz, jakies wstawiaj znaki nowej linii od czasu do czasu .

Po pierwsze: zadbane i dobrze utrzymane BMW NIE SA samochodami awaryjnymi i kosztujacymi fortune.

Po drugie: prawidlowa eksploatacja BMW (poza wyjatkami typu M-power) nie kosztuje majatku - tzn. np. serii 3 porownywalnie do np. VW Golfa.

Po trzecie: Najwazniejsze, zebys kupil samochod bezwypadkowy i w jak najlepszym stanie technicznym. O kupowaniu BMW na forum jest kilka tematow, ktore znajdziesz w wyszukiwarce - w kazdym razie przed podjeciem decyzji zrob przeglad samochodu w ASO lub u zaprzyjaznionego mechanika. Zmierz rowniez grubosc powloki lakierniczej i sprawdz dokladnie samochod pod wzgledem wypadkowosci.

Po czwarte: za 27 tys PLN mozesz kupic E39, lub wydac troche mniej i kupic E36 - mniejsze, ale jak dobrze poszukasz, to znajdziesz samochod naprawde w idealnym stanie. Najczesciej takie trafiaja sie wsrod niedawno sprowadzonych do Polski.

Po piate: instalacja gazowa moze byc tylko IV gen (tzn. wtryskowa sekwencyjna). Instalacji II gen. silniki w E39 i E36 praktycznie nie toleruja, w najlepszym razie chodza na niej duzo bardziej 'kulawo', niz silniki np. Opla czy VW.
Źródło: bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=46985