W11 i Detektywi

Temat: warto jedzic na opałowym :)


z ciekawosci szukam informacji na temat oleju opałowego czym od sie rozni
od
normalego oleju ON , czym grozi jezdzenie na opałowym :) ?


Raczej nie uzyskasz info, bo to temat tabu z tego co zdazylem tutaj zauwazyc

Jesli masz stary samochod (technologicznie oraz do tego mało wart w PLN) i
chcesz taniej jezdzic i na dodatek nie straszne Ci to, ze popełniasz
oszustwo (jakiegos rodzaju na pewno) to mozesz zalewać uuj i jezdzic.


Źródło: topranking.pl/1606/warto,jedzic,na,opalowym.php


Temat: warto jedzic na opałowym :)

Użytkownik "Adam Kondrat" <adam_nielubie.spamu@dalete_kondrat.plnapisał w
wiadomości


| z ciekawosci szukam informacji na temat oleju opałowego czym od sie
rozni
od
| normalego oleju ON , czym grozi jezdzenie na opałowym :) ?

Raczej nie uzyskasz info, bo to temat tabu z tego co zdazylem tutaj
zauwazyc

Jesli masz stary samochod (technologicznie oraz do tego mało wart w PLN)


niekoniecznie tylko wtedy ;)


i chcesz taniej jezdzic i na dodatek nie straszne Ci to, ze popełniasz
oszustwo (jakiegos rodzaju na pewno) to mozesz zalewać uuj i jezdzic.


zdalo by sie dodatkowo "uszlachetnić" np Mixolem


Źródło: topranking.pl/1606/warto,jedzic,na,opalowym.php


Temat: warto jedzic na opałowym :)
Hello KrzysiekPP,

Tuesday, December 2, 2003, 10:24:27 PM, you wrote:


| z ciekawosci szukam informacji na temat oleju opałowego czym od sie
| rozni od normalego oleju ON , czym grozi jezdzenie na opałowym :) ?
No np. zawartoscia siarki ...


W OO zawartość siarki nie jest wiele większa niż ON. A na pewno nie
jest większa niż w ON z rezerw, który ostatnio dość często trafia się
na stacjach - vide sprostowania po aferze z kontrolą jakości paliw.


Źródło: topranking.pl/1606/warto,jedzic,na,opalowym.php


Temat: warto jedzic na opałowym :)


On Tue, 2 Dec 2003 22:02:20 +0100, Arek wrote:
z ciekawosci szukam informacji na temat oleju opałowego czym od sie rozni od
normalego oleju ON , czym grozi jezdzenie na opałowym :) ?


warto :)
a czym grozi ? niczym, proocz ew. problemow z Inspekcja Transportu
Drogowego.
a 90 litrow za 150 zl, kiedy samochod pali 5-6 l/100km oznacza max 10 gr/km
:))
no i ... az sie chce jezdzic heh
a tak na powaznie.. rozmawialem kiedyts ze znajomym, ktory ma kilka stacji
benzynowych i z tego co on mowi to OO od ON nie rozni sie w zasadzie niczym
(nie liczac koloru). OO to jakby ON tylko ze 1.bez akcyzy 2.nie zawsze
spelniajacy wszystkie normy ktore spelniac musi ON.
dodawac nie musze, ze to co kupujemy na stacjach, a co nazywaja ON tez
czesto zadnych norm nie spelnia.
dolewanie mixolu to bzdura.
na OO nie malo przejechalem i jeszce nigdy problemow z tym zwiazanych nie
mialem. zeby bylo smieszniej widzialem ludzi lejacych OO do takich aut, ze
naprawde sie zastanowilem czym ja sie przejmuje ;)
dodam na marginiesie, ze byl taki jeden przypadek, kiedy pewien ktos,
majacy kilka sam. ciezarowych (nie tych z kratka, tych prawdziwych eheh)
kupil tak nedzny ON na stacji ze ponizej -10 stopni rechot (star 28)
odpalic nie chcial bez naprawde wielkich wysilkow, a kiedy zmienilismy ON
na OO z naszego "źródełka") odpalil ze skromnym "cygarem" w kolektorze :)


Źródło: topranking.pl/1606/warto,jedzic,na,opalowym.php


Temat: warto jedzic na opałowym :)
co do zalet i wad można dużo mówic jeśli nie robisz tego zarobkowo i masz
dość młode auto lepiej wlewaj ON
na opale objawy nastepujace
1. zima kłopoty z odpaleniem
2. wtryskiwacze 100tys wymiana
3. pompa wtryskowa połowa życia standartowej
4.filtr czesciej trzeba wymieniac

Leją opał do do starych transitów itp. zarobkowo jak padnie to remoncik ale
w takim przypadku to sie opłaca
Zrobisz jak chcesz ale remonty dieselka sa dośc drogie
Pozdrawiam

Użytkownik Arek <arek@wp.plw wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:bqiuit$se@SunSITE.icm.edu.pl...

z ciekawosci szukam informacji na temat oleju opałowego czym od sie rozni
od
normalego oleju ON , czym grozi jezdzenie na opałowym :) ?



Źródło: topranking.pl/1606/warto,jedzic,na,opalowym.php


Temat: warto jedzic na opałowym :)


In article <bqiuit$se@SunSITE.icm.edu.pl, Arek wrote:
z ciekawosci szukam informacji na temat oleju opałowego czym od sie rozni od
normalego oleju ON , czym grozi jezdzenie na opałowym :) ?


Spytaj sie lepiej czym grozi jezdzenie na ON ... powstalym z OO
przez dolanie kwasu, co sie u nas praktykuje, brr.

Jesli kupujac ON i tak kupujesz OO ... to po co przeplacac ? :-)

J.


Źródło: topranking.pl/1606/warto,jedzic,na,opalowym.php


Temat: warto jedzic na opałowym :)


In article <bqiuit$se@SunSITE.icm.edu.pl, Arek wrote:
| z ciekawosci szukam informacji na temat oleju opałowego czym od sie
rozni od
| normalego oleju ON , czym grozi jezdzenie na opałowym :) ?

Spytaj sie lepiej czym grozi jezdzenie na ON ... powstalym z OO
przez dolanie kwasu, co sie u nas praktykuje, brr.


 Rozumiem, że to dolewa się aby odbarwić, - czy dobrze rozumiem?
a i jaki kwas bo chyba nie HCl ani H2SO4

Darek "Akol" Sz


Źródło: topranking.pl/1606/warto,jedzic,na,opalowym.php


Temat: olej opalowy do A6 2,5 TDI
bylem wczoraj na stacji i slyszalem dyskusje dwoch panow na temat oleju
opalowego do diesla. jeden ma clio 1,9D i jezdzi od pol roku i nic sie nie
dzieje a drugi ma mercedesa sprintera i tylko wymienil wtryski. wiec jak to
jest  ????? ja ma A6 1996' i powoli mysle ze czy nie sprobowac . Czym to
grozi dla mnie i dla mojego silnika ???
pozd
kuba

Źródło: topranking.pl/1608/olej,opalowy,do,a6,2,5,tdi.php


Temat: olej opalowy do A6 2,5 TDI


cuba wrote:
bylem wczoraj na stacji i slyszalem dyskusje dwoch panow na temat
oleju opalowego do diesla. jeden ma clio 1,9D i jezdzi od pol roku i
nic sie nie dzieje a drugi ma mercedesa sprintera i tylko wymienil
wtryski. wiec jak to jest  ????? ja ma A6 1996' i powoli mysle ze czy
nie sprobowac . Czym to grozi dla mnie i dla mojego silnika ???


Komplet wtrysków do A6 minimum 800 PLN. Jeśli nie masz dojścia - 2500 PLN w
ASO. Policz sobie, ile km musisz zrobić na opale, żeby się to opłaciło
biorąc pod uwagę powyższe.

Jurand.


Źródło: topranking.pl/1608/olej,opalowy,do,a6,2,5,tdi.php


Temat: olej opalowy do A6 2,5 TDI


bylem wczoraj na stacji i slyszalem dyskusje dwoch panow na temat oleju
opalowego do diesla. jeden ma clio 1,9D i jezdzi od pol roku i nic sie nie
dzieje a drugi ma mercedesa sprintera i tylko wymienil wtryski. wiec jak to
jest  ????? ja ma A6 1996' i powoli mysle ze czy nie sprobowac . Czym to
grozi dla mnie i dla mojego silnika ???


Biorac pod uwage jakosc paliw na naszych stacjach, obwaiam sie ze to co lejesz
do baku szkodzi silnikowi tak samo jak dobry opał. Jednakze jesli juz dochodzi
do wymiany wtrysków, to zwykle sie dzieje to po duzym przebiegu na opale. Z
ekonomicznego punktu widzenia jest to uzasadnione. Mysle ze te ~1500zł na
wtryski zaoszczedzisz juz po przejechaniu ok. 20kkm (wersja pesymistyczna) -
zalezy po ile bedziesz kupował opał. U mojego znajomego w firmie jezdzi na tym
9 aut z silnikami HDI - jakies dostawcze cytryny i peugeoty. On dolewa do opału
chyba mixolu. Wymiana wtrysków sie zdarza, ale twierdzi ze to pryszcz w
stosunku do oszczednosci jakie na tym ma. Aha - trzeba miec znajomego na
stacji, bo do baku nie leja :))

Zycze udanej i tanszej eksploatacji na "alternatywnym" paliwie.
PS: Ja bym sie nie zastanawiał, tym bardziej ze rocznie robie 50kkm.


Źródło: topranking.pl/1608/olej,opalowy,do,a6,2,5,tdi.php


Temat: Jazda na oleju opałowym
Tomek napisał(a):

Testował ktoś z was jazdę samochodem na oleju opałowym? Interesują mnie
opinie z takiej jazdy..:) Czy olej opałowy różni się w jakiś sposób swoimi
parametrami technicznymi od oleju napędowego? Czy zalanie takiego paliwa do
samochodu ze "zwykłym" dieslem z 2001 roku może grozić czymś więcej niż
tylko mandatem?


Grozi podwyżką akcyzy i wyższymi kosztami, dla stosujących go do
ogrzewania domów.
Sam w sobie OO moż zawierać więcej siarki niż ON, ale w praktyce można
go stosować z powodzeniem bez konsekwencji w silnikach diesla starszego
typu, a i ponoć niektórzy chwalą sobie go w połączeniu z motorkami na
pompowtryskach. Ja bym jednak nie ryzykował. Najgorszym, co może być
jest odbarwiany kwasem OO. Powoduje on korozję układu zasilającego
silnik w paliwo.
Jak jeżdżę osobówkami z klekotami pod maską od 6 lat, tak nigdy w
trakcie kontroli nie zdarzyło się, aby ktoś sprawdzał, co znajduje się w
baku. Ciekawe tylko ile razy, mimo że zawsze tankowałem z dystrybutora z
napisem ON, zalałem coś, co pierwotnie było OO.

Źródło: topranking.pl/1614/jazda,na,oleju,opalowym.php


Temat: Jazda na oleju opałowym
Tomek napisał:


Testował ktoś z was jazdę samochodem na oleju opałowym? Interesują mnie
opinie z takiej jazdy..:) Czy olej opałowy różni się w jakiś sposób swoimi
parametrami technicznymi od oleju napędowego? Czy zalanie takiego paliwa
do samochodu ze "zwykłym" dieslem z 2001 roku może grozić czymś więcej niż
tylko mandatem?


Zalezy co to za diesel... ale jeżdżą na OO "zwykłymi" dieslami, TD, TDI i
CDI (czy jakoś tak) w samochodach osobowych, ciężarowych i ciągnikach
rolniczych i nie narzekają, trzeba tylko do niego dodawać mixolu, bo OO
jest podobno bardziej suchy niz ON, no a w zime jakiegos uzdatniacza na
niskie temperatury - wszystko dostepne na stacjach bezynowyxch i w sklepach
motoryzacyjnych. Podobno najlepszy opał to ekoterm plus - lepiej go
tankowac niz ON na nieznanej stacji. Jak się troche jezdzi to czasem widac
przy drodze szyldy typu "olej opałowy wysokiej klasy tanio", "olej opałowy
w kanistry", mozna sie też zaopatrywac u znajomego co ma CO olejowe :) Na
grupie temat był już niejednokrotnie poruszany.


Źródło: topranking.pl/1614/jazda,na,oleju,opalowym.php


Temat: olej opalowy zamiast napedowego
Opałowy nie zawiera dodatków smarnych, które są konieczne do prawidłowej pracy
silnika, tak więc użycie tylko opałowego grozi jego zatarciem lub zatarciem
pompy (na pewno tak się stanie) oraz kłopotami z jazdą w zimie. Dodanie około
20% normalnego oleju do opałowego zapobiegnie tym skutkom. Jeżeli jest to 10-
letni Mercedes tzn. jest to stara konstrukcja silnika, której nie powinno nic
się stać. Przy nowych silnikach z CR nie polecałbym takich eksperymentów. Wiele
mądrych głów napisze, że takiego oleju nie można lać itp., a na pewno napiszą
tak przedstawiciele rafinerii (no bo dlaczego masz kupować taniej skoro możesz
drożej ?, a oni i tak wraz z naszymi rządzącymi to prze....ą). Powiem więcej -
moi znajomi w Niemczech mają przerobione silniki (koszt na PLN około 800 zł),
tak, że jeżdżą na oleju roślinnym (prawie takim jak u nas spożywczy), który
jest tam do kupienia na stacjach (nie zawiera kropli oleju napędowego!) i
na ... ale jak to napiszę to nie uwierzysz. Może na początek wystarczy.
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,20,2796391,2796391,olej_opalowy_zamiast_napedowego.html


Temat: W czwartek Senat ma głosować nad ustawą o biopa...
Nasuwa się pytanie, czy czasem samochód nie padnie szybciej spowodu dziur w drogach. Pomysł na dodatki nie jest nowy, producenci aut twierdzą, że ich silniki dadzą radę z 5% dodatków i więcej, tymczasem dealerzy straszą. Grożą, że nie będą honorować gwarancji. Cóż, obsługa gwarancyjna kosztuje, moze to sposób na pozbycie się tych kosztów? Odnoszę wrażenie, że problem jest w tym, że na ustawie zarobią ludzie związani z PSLem, bo z rolnictwem mają najwięcej wspólnego, koncesje na alkohol już często mają, technicznie przygotowani są dobrze, podczas gdy gremia związane z innymi partiami temat przespały.

PS: Ludzie jeżdżą na oleju opałowym, mimo straszenia, że psuje silniki, a boją się jeździć na oleju z dodatkami pochodzenia roślinnego. Bez sensu.
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,30,8651856,8651856,W_czwartek_Senat_ma_glosowac_nad_ustawa_o_biopa_.html


Temat: Jazda na rzepaku to sposób na tańsze paliwo
miernota redakcyjna- za zużywanie oleju np. opałowego do celów napędowych grozi
kara grzywny do 500 zł i w tej maksymalnej wysokości może zostać nałożona przez
sąd grodzki czyli byłe kolegium na zwykłego obywatela. 5000zł to kara skarbowa
dla podmiotów gospodarczych np. firm transportowych. Wiem to z autopsji bo sąd
grodzki orzekł 200zł. Gdzieś czytałem, że olej rzepakowy musiałby być objęty
akcyzą gdyby był sprzedawany z przeznaczeniem na napęd, a jeśli ktoś kupił jkao
jadalny albo wytworzył i zużył we własnym zakresie to jest wolny od akcyzy.
Swoją drogą to jak ludzie parę lat temu zaczynali jeżdzić na opale to tak samo
gadali mądrale że się silnik zepsuje- a czas pokazał że nic podobnego-
poczytajcie na forach co ludzie piszą.
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,55,29908571,29908571,Jazda_na_rzepaku_to_sposob_na_tansze_paliwo.html


Temat: olej opalowy a pompa wtryskowa


Bylem wczoraj u rodzinki w odwiedzinach. Rodzinka mieszka w wiosce ktorych
wiele w naszym pieknym kraju i jak kazdy szanujacy ;) sie rolnik jezdza na
oleju opalowym. Jak sie pytalem o szczegoly to powiedzieli mi ze owszem
mozna jezdzic ale JAK SIE MA POMPE TLOCZKOWA, bo pompa rotacyjna moze sie
zatrzec.

Slyszal ktos wiecej na ten temat i jak odroznic jedna od drugiej

Pozdrawiam


Pompa tłoczkowa inaczej zwana jest sekcyjną. Charakterystyczne jest to że ma
sekcje ustawione w rzędzie , są to pompy starszego typu w starszych
pojazdach (z reguły). Taka jest np. w ciągniku Ursus C-330,  dużych Ursusach
czy też w Zetorach. W większości teraz produkownych samochodach osob (prawie
wszystkich, ale jak zwykle są chyba jakieś wyjątki) montowane są pompy
rotacyjne. charakterystyczny jest ich kształ zbliżony do cylindra a przewody
paliwowe umieszczone są na niej na obwopdzie lub tylnej ściance. (Takie
pompy są także w ciągnikach po licencyjnych - po Fergusonach: Ursus 2812,
3514...5314.)
Sprawa używania oleju opałowego polega tu na tym, że pompy tłoczkowe mają
własne smarowanie -posiadają własny olej lub smarowane są olejem od silnika,
natomiast pompy rotacyjne smarowane są paliwem - olejem napędowym. Olej
opałowy nie posiada dodatków smarnych no i prędzej czy później klapa z
pompy. Ponadto w obu układach ( przy obu pompach) paliwo smaruje
wtryskiwacze które są ściśle pasowane. Niektórzy "macherzy"  dodają z tego
powodu mixolu do opału w całkiem różnych proporcjach.
Ponadto opał nie posiada także dodatków antykorozyjnych i stalowy zbiornik
może zardzewieć co raczej nie grozi w przypadku o.napęd.
Osobiście nie radzę stosować opału choć wartości energetyczne są praktycznie
takie same.
Generalnie olej opałowy to prawie to samo co napęd tylko bez dodatków
uszlachetniających, m.in. zapobiegających wytrącanie się parafin. W
przypadku instrukcji kotłowni olejowych zaznaczane jest że paliwo w
zbiornikach powinno mieć temp. co najmniej +10 stC. W przypadku o.napędu to
temperatura zimą często spada poniżej -10 : -15 stC- tak że opał  właściwie
nie powinien w samoch. przechodzić przez filtry (i tutaj teoria często
pokrywa sie z praktyka).
Ale wykład mi wyszedł, no nie:))

Darek "Akol" Sz.
Poldek na opał
ale propan-butan


Źródło: topranking.pl/1603/olej,opalowy,a,pompa,wtryskowa.php